Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.08.2010 13:26 - Как принудих търговец да спази Закона за защита на потребителите
Автор: man4o Категория: Бизнес   
Прочетен: 30682 Коментари: 28 Гласове:
10

Последна промяна: 20.08.2010 13:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
За съжаление търговецът ми възстанови сумата не заради закона, който не познаваше, а на настойчивостта ми, разказва потърпевшият

В чл. 55 на Закона за защита на потребителите е записано "Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор от разстояние в срок 7 работни дни ..."

В последните два дни на два пъти се наложи да получа това си право не поради Закона, а поради настойчивостта ми.

Вчера сутринта закупих обикновен mp3 плейър на скромната цена от 29 лв. от голяма верига за техника. Исках с него да пускам песни формат mp3 чрез радиото в колата си, както правех и със стария вече развален mp3 плейър.

След покупката последва кратък телефонен разговор с приятел, който ме посъветва да пробвам с флаш памет, но да изчакам 2-3 минути докато зареди песните.

Съответно се върнах в магазина в рамките на 30 минути и казах на касиерката, че искам да ми възстанови сумата тъй като се оказва, че mp3 плейърът не ми трябва. Получих смаяния й поглед, след който я помолих да говоря с управителя. "Аз ще говоря с него", каза тя и след 2 минути се върна с разрешение да ми изплати сумата.

След проведените късно вчера тестове с флаш памет се оказа, че песните все така не тръгват на радиото в колата и отново купих същия модел mp3 плейър. Тестовете на самия mp3 плейър обаче показаха, че и с него нищо не става и тази сутрин се запътих към въпросния магазин, част от голяма верига за продажба на техника.

Този път бях насочен към отговарящия за щанда с mp3 плейъри, който заяви "няма как да го върнете, той е в изправност, ако ми бяхте казали, че ще го ползвате за радио в кола, щях да ви кажа, че може би няма да стане, но сега нищо не мога да направя". Моят отговор беше "имам право според Закона за защита на потребителите да го върна в 7 дневен срок, без значение дали работи или не, искам да говоря с управителя".

От управителката чух значително количество измислици "Няма седемдневен срок, имате право да го върнете само ако е повреден, от 8 години съм управител на магазина и знам по-добре от вас, отказвам ви рекламацията".

Моят отговор бе в смисъла на закона "извинявам се, но в закона пише 7 дни, без значение дали стоката е изправна или не. Ако не е изправна дори срока е например 2 години, колкото е гаранцията при този mp3 плейър, моля отворете закона и го прочете, виждам че имате интернет".

Управителката с 8-годишен опит ми отвърна, че няма да отвори закона.

Шокиращото за мен е, че щом управител с 8 годишен опит не знае, че трябва да връща парите веднага, щом клиентът поиска това в 7-дневен срок от покупката, то малцина българи си търсят правата и търговците си правят каквото искат. Ако всеки ден през нея минаваха 2-3 клиента като мен, щеше да знае законите доста добре и да ги спазва с усмивка.

Разбира се, поисках да ме свърже с нейния пряк ръководител.

"Ще говоря с него насаме, моля изчакайте отпред". Докато чаках обмислях следващите си стъпки.
На първо място щях да поискам писмен отказ от рекламацията с подпис и печат. Докато не го получех, щях да блокирам касата и нямах притеснение нито от охраната, нито от полицията, защото ще е смешно да се напише "арестуван, защото е искал да му издадат документ за отказ от рекламация по Закона за защита на потребителите".

С такъв документ който и да е адвокат с радост ще води дълги дела, защото е ясно, че ще ги спечели.

Другите варианти бяха обаждане до централата на магазина за техника и най-масово използвания "форумен рев", който обаче с нищо не учи търговците да спазват закона.

За радост ръководителят на управителката разреши приемането на рекламацията и магазинът загуби "големите" 29 лв. оборот. Разбира се, запази ме за бъдещи покупки, от което ще спечелят много повече.

За съжаление получих законното си право на рекламация не защото търговецът уважи закона, а просто пожелаха да им се махне от главата един настойчив клиент, развалящ комфорта им.


Тагове:   как,   търговец,


Гласувай:
10



1. анонимен - Здравей, активни потребителю:-)
20.08.2010 17:54
Може ли да се свържем по някакъв начин? Имам едно предложение във връзка с тази ти активност - моля, пиши ми на guki@abv.bg. Правим в момента едно тв филмче за хора, които са се справили с потребителските си проблеми или знаят потребителските си права - целта е на полза роду: да се покаже на българина че трябва да е информиран и упорит в това отношение. Надявам се да те заинтересува идеята.
Поздрави!
цитирай
2. анонимен - ...
20.08.2010 21:00
Хубаво е, че са ти върнали парите, но законът в случая не е на твоя страна. Чл. 55 от закона за защита на потребителя важи единствено при "договор за продажба от разстояние" или иначе казано ако си купил стока по телефона, интернет и т.н. Имай го предвид занапред :)
цитирай
3. анонимен - TI SI BOLEN.
21.08.2010 18:30
Vie ste mnogo bolen 4ovek!!!
Lekuvaite se!!
Namerete si hobi,qvno razpolagate s mnogo svobodno vreme,taka shte napravite usluga na sebe si,i na "Golemite verigi za tehnika!!!
S nai dobri 4uvstva
цитирай
4. xloranphyl - ЗЗП
22.08.2010 11:30
Ами,имал си късмет,че търговецът е тъпичък... Аз също продавам техника,ама знам ЗЗП почти наизуст. И на мен са ми излизали с член 55,ама моя член по-голем! Оставям на теб да откриеш разликата!
цитирай
5. анонимен - А сети ли се дапотърсиш причината в теб?
22.08.2010 21:18
някакви омове между устройствата дали съвпадат, т.е. технически (знам, че иконокическата ти чутура няма да го смели това) дали свързването е коректно?
цитирай
6. анонимен - След внимателно прочитане на ст...
23.08.2010 15:08
След внимателно прочитане на статията ми добивам представа че авторът и е истеричен гей който не знае какво иска и разиграва персонала на магазина заради собствената си глупост.

В резултат на това въпросният е загубил част от собственото си време и нерви, но е получил морално удовлетворение.
Извод:
Авторът на статията освен истеричен е и тъп гей.
Съвет:
Глупако, следващият път преди да купуваш нещо първо помисли, така ще спестиш част от личното си време и нерви, а това че си разигравал персонала на един магазин на два пъти...ми имал си време за губене...
цитирай
7. анонимен - Това е изпитанот мен метод
23.08.2010 15:41
Преди години изтеглих пари от сметката си като заплаших управителя, че ще викам пред банката ,че фалират.
Изтеглих не заявената сума , а всичко.
Има много идиоти около нас.
цитирай
8. анонимен - Живея от няколко години в Мадрид. В ...
23.08.2010 16:37
Живея от няколко години в Мадрид. В магазина (за дрехи, обувки, книги, бяла и черна техника и т.н.) без абсолютно никакъв проблем можеш да върнеш закупената стока и не си длъжен да даваш абсолютно никакви обяснения. Единственото условие е да представиш касовата бележка и опаковката на стоката. Срокът за право на връщане е различен, от 15 до 30 дни, и ти възстановяват парите според начина, по който си платил - в брой или с карта. Когато връщаш стоката касиерите са точно толкова любезни както когато я купуваш и никога не липсва стандартното и задължително "Благодаря". Всичко е в рамките на касата и касиера, никога не се стига до управител, ако са спазени горепосочените условия. Струваше ми доста усилия да свикна с факта, че мога да пазарувам спокойно и по-скъпи стоки - спокойно, защото мога да върна безпроблемно закупеното, ако размисля. Имам дори случай, в който върнах чифт обувки 15 минути след като ги купих, просто защото в съседния магазин видях други, които ми харесаха повече. Възстановиха ми парите и дума не казаха, че малко преди това изнесоха поне 5 кутии с обувки от склада, за да ги меря. Най-вероятно не ме и помнеха, защото явно за тях под никаква форма не стои този "жизненоважен" въпрос кой клиент какво ще купи и какво ще върне. Аналогични случаи имам и с речник, с интервал от 1 час между покупката и връщането, с лампа за лаптоп и с устройство за тдт телевизия с интервал от 2 часа. Никога дори не ме попитаха защо, камо ли да ми правят проблем. Не знам какво гласи испанският закон за защита на потребителите или както се нарича, но ми е мъчно, че в България третират по такъв начин клиента, сякаш му подаряват стоката. Вероятно не си знаем и правата - аз лично за първи път чувам за този текст в българския закон.
цитирай
9. lado - Някои хора имат характер на борци в ...
23.08.2010 17:35
Някои хора имат характер на борци в добрия смисъл на думата!
цитирай
10. veshin - veshin
24.08.2010 16:42
ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ПРАВИЛЕВ ПОДХОД И НЕ САМО ПОДХОДЯЩ ПРИМЕР, А ДОРИ ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН ЗА ВСЕКИ ОТ НАС !!!
цитирай
11. анонимен - ЧЛ.55 от ЗЗП
25.08.2010 10:41
Приятелю ти си в грешка, защото този член от закона се отнася до договори сключени от разстояние. Тоест при поръчка по телефона или интернет. Така че ако си закупил стоката от магазин невървиш и служителката си е била много права. Върнали са ти парите най вероятно, за да се отърват от навлека, който не познава закона или е в заблуда и да не би да ги дадат по някоя кабеларка. Так че недей лъга хората, защото всеки може да си прочете сам закона, стига да има интернет.
цитирай
12. анонимен - пък и ти си много нагъл не ме интер...
25.08.2010 12:16
пък и ти си много нагъл не ме интересува закона ако магазина е мой ще има да чакаш
цитирай
13. анонимен - И ти не познаваш закона също........
25.08.2010 12:17
Този член се отнася до интернет търговията.
цитирай
14. анонимен - май не си прав...
25.08.2010 16:52
доколкото помня, НЯМА подобни законови текстове, които ти дават правото да върнеш каквото-и-да-било в 7-дневен срок. мисля, че примерно това важи за електронните продажби, по интернет, защото презумпцията е, че не си можел лично да видиш стоката и да прецениш. но за нормални стоки няма такива законови разпоредби. поне допреди година със сигурност нямаше. специално съм говорил с комисията за защита на потребителите! оттам ми потвърдиха (тогава), че единствено в такива случаи може да се разчита евентуално на добрата търговска практика на съответния търговец (магазин), но по закон нямаш такива права като потребител! в америка виж е така, както казваш. но в европа не е!
цитирай
15. анонимен - Гордееш ли се с това?
25.08.2010 16:54
Гордееш ли се с това че чак си го пуснал като тема?....или самозадоволяваш свой комплекси....или май изобщо не знаеш къде се намираш.
,,Щял бил да блокира касата,,....,,не се притеснявал от охраната,,.......жалко че в България има хора като теб....много жалко.....
цитирай
16. анонимен - Автора дали е прочел внимателно ...
25.08.2010 17:28
Автора дали е прочел внимателно закона??? И дали мисли, че покупката, която е направил е "от разстояние"??? Доколкото се разбира от текста покупката е направена директно от магазина, а в този случай 7 дневния срок не е в сила!!! Добре е преди да се търсят каквито и да е права първо да сме попрочели някой неща!!!
цитирай
17. анонимен - ти си смахнат нещастник мисли по...
25.08.2010 18:19
ти си смахнат нещастник мисли повече преди да купиш
цитирай
18. анонимен - Dali tozi zakon go ima v Evropeiskite strani?
25.08.2010 18:29
Bih iskala da popitam dali znaesh tozi zakon imali go v vsichki Evropeiski strani?
V momenta sam v Switzerland (ne e v evropeiskiat saus) i si kupuh masha za kosa.
Otvorih ia i ia probvah v kashti. Ne mi haresa i otidoh v magazina da ia varna. Otkazaha mi da ia priament zashtoto bila otvorena. Kazaha che vednaj kupeno samo ako e povredeno moje da se pravi reklamacia.
цитирай
19. анонимен - Има малка грешка
25.08.2010 18:30
чл. 55 е при сключване на договор от разстояние и от магазина са били в пълното си право да откажат да върнат сумата. Прочети цитата на чл. 55, който си дал там е написано В чл. 55 на Закона за защита на потребителите е записано "Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от СКЛЮЧЕНИЯ ДОГОВОР ОТ РАЗСТОЯНИЕ в срок 7 работни дни ..."

Това е по смисъл договор сключен без физически контакт между продавача и клиента.

Никаде не открих задължение от страна на продавача да ти върне парите в случай като описаният по-горе, така че да те просто са искали да им се махнеш от главата с тези 29 лева дори да не си бил в правото си да си ги искаш.

Sorry
цитирай
20. анонимен - komentar
25.08.2010 18:32
чл. 55 е в раздел II Договор за продажба от разстояние - т.е. ако примерно закупиш от интернет. Не важи за директна продажба, както в случая
цитирай
21. анонимен - upravitel
25.08.2010 20:15
ti kakuf izmekqr si ne znae6 kakwo iska6 da te zaeba ,na ti go zemi go na tigo zemi go tva da ne ti e bitaka we,aman ot takiva klienti
цитирай
22. анонимен - Мерси
26.08.2010 09:42
Преди няколко дни по случайност попаднах на тази публикация и тогава не знаех, че толкова ще ми помогне прочетеното.
Вчера си взех от магазин за техника (предполагам подобна верига, да не кажа и същата, от която и Вие) малък лаптоп. За съжаление се подведох от познати и взех такъв, който нямаше оптично устройство. Този факт обаче установих чак след като се прибрах и разгледах компютъра вкъщи. Около 3 часа след покупката се върнах в магазина и се започна едно обясняване, едно звънене по телефони и обикаляне из магазина от страна на управителя. Разясних му, че мога да върна техниката по чл. 55, при което ми отговори издразнено "Няма въобще такъв член". Изчезна за още 5-10 минути, сигурно за да си провери закона :) , и когато се върна ми каза, че мога да си взема парите или да си взема друг лаптоп.
Радвам се, че преди няколко дни попаднах на публикацията. Спести ми доста нерви, а и човек някак си се чувства по-добре, когато знае, че все пак може да си отстоява успешно правата. :)
цитирай
23. анонимен - Ман4о, тъп ли си или?
27.08.2010 22:34
Ман4о, понеже си голям играч и си бил настойчив, а не просто си се циганчил за 29 лв., вероятно сега жена ти ти пее и свири в колата. Няма лошо, поне законът е бил приложен. Добре е все пак, че магазинът те е запазил за бъдещи покупки, че иначе в тая криза вероятно щяха да потънат без теб. Следващия път може да си вземеш пералня и да се сетиш след 10 мин., че всъщност си искал хладилник. Преди да купуваш нещо бъди наясно какво ти трябва и не ни развивай тука теории, при положение, че елементарният извод от цялата ситуация е, че си една неориентирана шматка!
цитирай
24. анонимен - чл. 55
29.08.2010 18:29
Манчо, манчооо....... Пак прочети закона, приятелю, и марш в магазина да се извиниш на хората за дразнещото си поведение!
цитирай
25. man4o - Благодаря за всички постинги
01.09.2010 12:29
Благодаря за всички постинги, включително и на тези които ме наричат гей, от което виждам, че те са овце готови да бъдат стригани до гроб:)
цитирай
26. man4o - Проверих в комисията за защита на потребителите
01.09.2010 12:46
И
нашите закони са като навсякъде в ЕС
никъде нямаш право да върнеш без обяснения (трябва да е повредено) ПО ЗАКОН
но навсякъде КОНКУРЕНЦИЯТА между потребителите е довела до практика да се връща без проблем:)
цитирай
27. анонимен - май се имаш за безгрешен
01.09.2010 17:03
Пич, ти вместо да си признаеш грешката пишеш ли пишеш. Тия дето ти викат гей са подразнени от поведението ти. Друг въпрос дали е добре да те обиждат. Аз съм един от тия, които не те наричат гей, но не съм съгласен с поведението ти. Не познаваш закона и се позоваваш на нещо което и сега на знам дали ти е ясно. И на мен ми се е случвало да връщам стока, която в последствие съм установил, че не отговаря наа описанието, но твоя случай е просто уникален. Ти си уникален с начина на мисленето си и самоувереността, която показваш. Само, че в уникалността ти няма нищо положително. Чудя се дали пък нарочно не си пуснал тоя пост, за да гледаш сеир. Кой знае, ти си знаеш. Но написаното от теб не само подвежда хората, а и показва неуважението към работещите в определена сфера. Да разиграваш хората, при положение, че ти сам си си виновен за всичко е направо ... /хайде сам си дай определението/. Че даже и два пъти подред. Нагъл си. Радвай се на успеха си. Чао!
цитирай
28. анонимен - Замислял ли си се за другата гледна точка?
22.09.2010 23:40
Връщайки стоката, реално тя е втора употреба, и по този начин е практически непродаваема. Представи се, че още 1000 такиви педанти като теб решат да се възползват от нежеланието на служителите на магазина да стават панаири. Това ще означава сериозни загуби за веригата и съответно тези загуби ще бъдат калкулирани в цените на всички стоки. т.е. заради дървени философи като теб, цените на всички стоки ще поскъпнат. БРАВО, достойна не-овцо...

И още нещо, примерите с веригите в нормалния свят са крайно нелогични за смешния им български аналог с обороти в десетки пъти по-малки от техните

Да беше дал пример с малоумните им сервизи и това, че те правят на маймуна с гаранционните условия - да, но твойта история е по-скоро пример за злоупотреба с права!
цитирай
Търсене

Спечели и ти от своя блог!
Архив